The general holiday has been extended till May 1

The general holiday has been extended till May 1. As the situation in Corona has not improved, the Ministry of Public Administration has issued a notification extending the period of general leave in government and private offices till May 5. The government also issued some new instructions on Thursday (April 23) with the holiday at noon.

LIKE OUR FACEBOOK PAGE

The general holiday has been extended till May 1 pic

Meanwhile, the Ministry of Public Administration told reporters that the situation for opening the office has not yet arisen.

No educational institution will be open during the holidays. Public transport, industry, production and supply system will be considered and opened.

“We have sent a recommendation to the PM’s office to extend the holiday till May 1,” the minister said. Now it is up to the Prime Minister to extend the general leave. So the Prime Minister will take the next decision after considering the issue.

See details below …..

“সাধারণ ছুটি বাড়িয়ে ১ (এক) মে পর্যন্ত করা হয়েছে “

করোনা পরিস্থিতির উন্নতি না হওয়ায় সরকারি-বেসরকারি অফিসে সাধারণ ছুটির মেয়াদ আরও বাড়িয়ে ৫ মে পর্যন্ত করে জনপ্রশাসন মন্ত্রণালয় প্রজ্ঞাপন জারি করা হয়েছে। বৃহস্পতিবার (২৩ এপ্রিল) দুপুরে ছুটির সঙ্গে নতুন কিছু নির্দেশনাও জারি করেছে সরকার।

এদিকে, জনপ্রশাসন মন্ত্রণালয় থেকে সাংবাদিকদের জানিয়েছেন , অফিস খুলে দেয়ার মতো পরিস্থিতি এখনও সৃষ্টি হয়নি।

ছুটি চলাকালীন সময়ে কোন শিক্ষা প্রতিষ্ঠান খোলা থাকবেনা । গণ-পরিবহণ , শিল্প-কারখানা , উৎপাদন ও সরবরাহ ব্যবস্থা বিবেচনা করে উন্মুক্ত করা হবে ।

মন্ত্রী বলেন, ছুটির মেয়াদ বাড়িয়ে ১ মে পর্যন্ত করার সুপারিশ আমরা প্রধানমন্ত্রীর দফতরে পাঠিয়েছি। এখন সাধারণ ছুটি বাড়ানোর এখতিয়ার প্রধানমন্ত্রীর। তাই প্রধানমন্ত্রী বিষয়টি বিবেচনা করে পরবর্তী সিদ্ধান্ত নেবেন।

এই পর্যন্ত পঞ্চমবার সাধারণ ছুটি বাড়ানো হলো । এর আগে, মহামারি করোনা ভাইরাসের সংক্রমণ ঠেকাতে গত ২৬ মার্চ থেকে ২৫ এপ্রিল পর্যন্ত ৪ দফায় ছুটি বাড়ানো হয়েছিল । বৃহস্পতিবার (২৩ এপ্রিল) পঞ্চমবারের মত সরকারি-বেসরকারি ছুটি বৃদ্ধি করে পহেলা ১ মে পর্যন্ত করা হয়েছে ।

মঙ্গলবার (২১ এপ্রিল) মন্ত্রী জাহিদ মালেকের সভাপতিত্বে অনুষ্ঠিত সভায় সর্বসম্মতভাবে এই সিদ্ধান্ত নেয়া হয় বলে সংবাদমাধ্যমকে জানিয়েছেন দুর্যোগ ব্যবস্থাপনা ও ত্রাণ প্রতিমন্ত্রী ডা. এনামুর রহমান।

করোনা সংক্রমণ ঠেকাতে প্রথমে ২৬ মার্চ থেকে ৪ এপ্রিল পর্যন্ত সরকারি ছুটি ঘোষণা করা হয়। এরপর ৪ এপ্রিল থেকে ১১ এপ্রিল ও পরে তা বাড়িয়ে ১৪ এপ্রিল এবং চতুর্থ দফায় ১৪ এপ্রিল থেকে ২৫ এপ্রিল পর্যন্ত ছুটি বাড়িয়েছিল সরকার।

The general holiday has been extended till May 1

This is the fifth time the general holiday has been extended. Earlier, the holiday was extended in four phases from March 26 to April 25 to prevent the spread of the epidemic corona virus. On Thursday (April 23), the public-private holiday has been extended for the fifth time until May 1.

The decision was taken unanimously at a meeting chaired by Minister Zahid Malek on Tuesday (April 21), State Minister for Disaster Management and Relief Dr. Enamur Rahman.

A public holiday was first declared from March 26 to April 4 to prevent corona infection. The government then extended the leave from April 4 to April 11 and later to April 14 and in the fourth phase from April 14 to April 25.

 Source: Somoy TV News

Corona Virus –Live Update–BD

 World update of the Corona virus

Check Also

In the second phase, 10 more pairs of trains were launched

দ্বিতীয় ধাপে আরো ১০ জোড়া ট্রেন চালু     Join our Facebook Group

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *